BLOG HEADER

BLOG HEADER

Sunday 13 November 2011

I Am Not A Quitter, Yes, I`m Not!!!

Assalamualaikum…


Hah, diam x diam da hbs dah on cuti 3 mggu… sgt2 relax kt rumah smpai xterbuat pon buku yg aku bwk blik tuh.. adoii… dah last bru igt ada bwk balik something utk dibuat revision.. hehehe… jgn la ditiru aksi ini kerana blh mngundang bahaya… hehehe…

Sebenarnya yg nk dikisahkan disini bukanlah pasal aku xbuat latihan tuh, mmg xsesuai la dgn tajuk kt atas tu.. huhuhu.. I`M NOT A QUITTER!!! Bak kata Vince AF 1 masa ditabalkan menjadi pemenang Akademi Fantasia yg first dlu, `semua adalah pemenang, bukan pengalah`... huhu... tapi aku bukan nk cte sal Vince sebeno-benonyer.. aku nk cte kejadian yg terjadi tgh2 cuti ri tuh... aku rasa sesapa yg pegang title student UiTM msti tau ape yg aku nk gtau nih..



>>>> jeng jeng jeng jeng....




>>>> drum roll plz..... =)


Kisahnya, RESULT KUAR!!!!!! Hah, mmg mcm anak kera kna belacan idup aku 2 3 ari before result tuh kuar... agaknye terlalu memikir kot pasai result tuh, smpai mimpi2 n ngigau2!! Teruk betul.... awal2 dlu dah dpt petanda, dpt result low aje.. tp aku relax ag biarpon dlm ati da debar giler... cz aku tau, setiap mimpi aku pasti terbalik. Dah byk exam yg aku da amek, so tiap kali result kuar msti terbalik dgn mimpi aku. Jujurnya, tanggal 4 November 2011 tu adalah penentu kekuatan aku berdiri di atas tekanan yg melebihi had... ceehh ayat ( saja kasi dramatik sket)

Ape x nye, aku mmg letak harapan yg tggi pada result ni utk melayakkan sebelah kaki aku kuar dari tmpat aku blaja... aku da penat sgt2 duk lama2 kt ctu, mmg aku rasa nk ca alip but cepat2 aje dari situ...  Jadinya, pagi 4hb tuh punya la awal aku bgn.. lps subuh tu da xblh tdo.. duk guling2 lam selimut... sempat lagi mimpi sal result!! Adeh... mmg teruk penangannya.. kali ni result lam mimpi tuh kata aku lulus, tapi xbgtau pulak result keseluruhannya, n dah nama pon mimpi, sgt pelik sekali bila aku menatapnya sbb result yg terpampang xserupa yg aku biasa tgk...

Tepat kul 9 pagi, aku bgn mmbersihkan diri. Aku tgk adik aku, Angah sudah ngadap tv. Tertanya jugak aku, ”dia da tgk ke result dia, mcm sng ati je”. Result kuar ari yg sama cz adik aku pon student uitm gak, tp lagi power arr dari aku. Huhuhu... so, aku sibukkan diri aku dgn hal2 rumah dlu. Xada keberanian langsung nk bukak emel lagi time tuh. Dah sejam, aku beranikan diri on my lappy, cucuk brokband, n tggu chrome muncul di skrin. First skali aku tekan icon FACEBOOK.. Nah, amek ko!!! Bapak byk status update sal result.. sumenye yg aku tgk hepi2 cz result bagus. Aku dah mula ketar lutut. Pagi tu ari panas, tp aku rasa sejuk semacam. Haissh...


Jantung milik aku yg dah berdup dap dup dap dari mlm td , semakin kuat dup dapnya smpai aku blh rasa jantung aku berlanggar dgn ribcage aku... huh, punyala dramatik ayat yg aku guna nk tunjukkan betapa takotnye aku time tuh... Allah je la yg tau perasaan aku bila aku taip alamat emel n passworg aku kt Gmail. Sebaik je Gmail aku terbukak, cpt2 aku klik kt inbox. Aku tarik nafas pjg cz aku da nmpk kt ctu alamat emel dari UiTM menandakan result aku sudah berada didepan mata. Dgn lafaz bismillah n mata yg sedikit tertutup, aku klik pautan tuh. Aku scroll slow2 result tu dari atas ke bawah. Aku baca nama aku, no i/c, kad matrix n aku da nmpak list subjek yg aku amek sem ni. Then, aku alih anak mata aku ke kanan dan terlihatlah keputusannye...... L.U.L.U.S !!!! Ya Allah, aku rasa nk menjerit je. Lebih2 lagi bila tgk pointer di bawah n status aku sbg student UiTM sudah TM(COMPLETE). Alhamdulillah, berkat kesabaran, penurunan ego dan ketenangan yg aku kumpul spjg stdy, membuahkan hasil yg sgt2 aku suka.

Lps aku update status syukur aku kt FB, aku kembali ke dapor utk memasak mknan tgh ari tuh. Walaupon menunya xseberapa, tp menjadi mgkin kerana aku masak dgn perasaan suka dan gembira yg teramat. Kalo nk ucap terima kasih, aku juz mampu ckp, TERIMA KASIH ALLAH kerana memberi sy org2 yg sentiasa berada disisi utk mnyokong sy dlm ape jua perkara. Namun, masih blm blh aku mendabik dada, kerana masih ada 1 lagi exam BESAR yg menanti. Kte tggu entri yg seterusnya utk mngetahui adakah momentum aku masih maintain ataupon tdk... dgn itu, aku secara rasminya menutup entri ini utk hari ini.. sekian, wassalam. =)



0 comments:

Post a Comment