BLOG HEADER

BLOG HEADER

Monday 13 February 2012

Sedikit info yang orang xtau tentang aku... =)

Assalamualaikum…

Hurmm lama xbukak blog yer. Busy sikit larr. Ntah ape laa yg aku buat smpai busy sgt. Huhu. Tp ari ni aku juz nk tulis bnda yg simple je. Something tentang diri aku yg org tak tau. Jom tgk2.. =)



Benda2 yg org xtau tentang aku.................. :


*   Mak & ayah aku cikgu. Ayah ngaja skola menengah, mak ngaja skola rendah. Dua2 ajar BM. =)
*     Aku anak sulung dari 5 beradik ; 2 pmpuan, 3 lelaki.
*     Aku suke dgn no I/C aku, cz byk no 4.
*     Kuat tdo n kuat makan. aku xmemilih bab makan except for da few things. =).
*     Hantu novel.
*     Minat menari rather than menyanyi.. ( sore xsdp agpn huhu ).
*     Minat gadjet tp xmampu lagi mau beli. Nnt2 laa da ada duit sket... huhu.
*     Tak makan nugget & sosej. >> dunno why....
*     Mempunyai lidah & tekak yg agak kebaratan ( maknan melayu tetap di hati tau!!)
*     Sangat2 suka makan kt McD & Pizza Hut...
*   Double Cheeseburger & Meatball Carbonara adalah menu utama if aku pegi dua tmpat kt atas tuh.
*     Related to those 2 points above, sgt2 suke western food. Sgt mudah & sgt senang. aku jugak peminat setia cheese & daging.. huhu
*     Sgt suka memasak even x semua yg jadi..  (skg dah better cz da salu msk utk family )
* Suke sgt makan mcm2 jenis kek & aiskrim. tp aiskrim aku xminat yg cekelat.
* Suke minum susu. =)
*  Xberapa minat dgn megi. tp mkn jugak kekadang if da xada ape sgt nk dimakan.
*     Suka main game kt laptop sampai sangkut2 lappy.. huhuhu
*     Suka collect citer2 yg best yg pernah tgk kt wayang.
*     Hantu citer Harry Potters, Glee, Chuck, Chronicles of Narnia & CSI series.
*     Walopon `hantu makan`, tapi aku mkn dgn slownyer. Huhuhu. Kwn2 aku salu kata aku ni makan lambat. Bukan pew, aku rasa x syok arr mkn lelaju. Bak kata abg aku, xdpt menikmati sesuatu makanan dgn indah. Ceehh haha. 1 more thing, If aku sumbat bebanyak aku cepat tercekik !! huhu.. agpon, mkn lmbat2 ni cpt sket kyg n mempercepatkan penghadaman.
*     Then, aku de 1 tabiat pelik iaitu bila minum air, aku suke kemam air tu lam mulut sampai kembong2 mulut then bru aku telan sikit2. disebabkan itu, if aku try minum seteguk demi seteguk, aku cepat tersedak. Huhu.. cam baby kn?? Hahaha
*     Related dgn makan lambat, aku suke kunyah makanan aku lumat2 time ngah makan. Dlm Islam sarankan kunyah 44 kali kn? Tapi aku rasa, aku kunyah lebih 44 kali kot. Huhu.
*     Barang2 kesayangan aku termasuk lah, henfon dah smstnya. Laptop, handbag, kasut, hard disk, novel2 aku, n also bantal peluk aku.. huhuhu
*     Aku seorang yg byk cakap. Kdg2 sampai aku sendiri rasa yg aku ni byk sgt ckp smpai xada noktah. Huhuhu
*     Then, aku jugak seorg yg suka cakap laju2.. aku xtau laa org phm ke x aku cakap cz dah terbiasa begitu...
*   Sangat2 suka dgn bahasa asing. Buat masa ni, selain bhs ibunda, of coz laa English je yg aku conquer. Xada kesempatan lagi nk blaja bhs lain.
*    Sgt2 meminati cite English. Dunno why, dri kecik lagi begitu. Mcm aku statekn kt point yg kt atas tuh, aku minat sgt2 dgn Harry Potter. Sampaikan, slanga English aku kdg2 dgr cm dlm cte Harry Potter jgk. Huhu... stakat ni ramai gak laa yg puji English aku yg xbpe nk cair ni cz bunyik dia lain dari English org len. Huhuhuhu...
*     Percaya x aku pembahas sekolah ?? kalo org yg xknl aku siapa, mmg xkn caya. Tp kalo dia kenal, kompom dia caya !! sbb ape, cz aku gak ada mulut yg org kata agak pedas. Pantang kena sket, start laa mulut aku kuarkan bola api. Panas wooo... jgn try ek..
*  Suka carik kawan. xksh kawan dgn sesapa pon asalkan dia makhluk Allah jugak.
*  Suke berangan ; antara anganan aku adalah nk cari pkwe/hubby yg ado six pax. =P
* suke kaler purple. caya tgk arr blog aku neh. Purple saje...
*  Kalo tengok figura aku, org blh detect aku kecik. Xpadan dgn umo. Yup mmg aku kecik. Tggi 146cm jer. Berat bt masa skg 44-45kg. Mak aku ckp time kecik2 aku xske makan nasi. Dats why aku kecik... =)


Pjgnye laa aku ngarang eh... huhu.. smpai cni je laa dulu. Nxt time kte cter2 ag eh. Maseh cz sudi singgah pd yg nyinggah. Love u all.!!





0 comments:

Post a Comment