BLOG HEADER

BLOG HEADER

Sunday 15 January 2012

Jodoh : Bukan urusan kite...

Assalamualaikum..




Satu lagi entri utk hari ni. Almaklumla, duduk kt rumah xada buat ape. Byk mengarang laa jawabnya. Juz nk share ttg something yg jadi malam tadi. Bila pikir2 balik, betul keputusan yg dibuat tapi pd masa yg sama hatiku sgt2 kuciwa. Huhuhu.. Alkisahnya, sbnrnya perkenalan neh jadi dah lama sgt. Dah betul2 x igt bila tarikh yg sebenarnya. Besela, jmpa kt alam maya mcm neh, mana ingt, tol x? so, kisahnya berjumpa di myspace, dibawak ke yahoo messenger berlarutan sehingga webcam. Huhuhu

Aku xkisah if org kata aku senang sgt kasi someone webcam dgn aku. Aku webcam dgn org yg aku betul2 caya je. Lain dari tu, tadak. Dia yg aku nk cte ni orgnya blh tahan. Selalu kata aku comel smpai sekarang. Time aku knl tuh dia blaja lagi n asalnya dari Kelantan. Besela org Kelantan ni sume sweet2 kan. So dah tukar2 cite, tukar no fon, terus terang aku cakap aku mmg jatuh minat kt dia. Huhu. Tpi xblh lebih2 cz time tu nga ada pkwe. So, juz kwn2 blh la. Tapi bila dah tukar2 no tu, aku igt blh laa mesej aje kt fon cz nk harap aku online, alahai, brjanggut nunggunya. Time tu on9 still pkai dial-up lagi kt rumah. Mana pkai berukband2 neh. So, bila dia da xmsg x hape, aku pon let go je la. Mana la tau kot2 dia bz dgn awek dia kn. So, aku pon continue je life aku cm bese time tu.

So bila dah lama2, aku rasa dekat setahun lebih jugak laa kot kterog xcontact, tetiba nama dia muncul laa plak kt inbox FB aku. Dan2 je kn time tu. Aku yg memang ada penyakit pelupa ni puas sgt nk igt sape laa dia nih. Yela, org kt FB bukan btul sgt. Masing2 xmo letak nama betul. Mcm ape je. ( trmasuklaa aku, keh3 ). So, aku yg dah lama x on YM ni aku pon add laa emel yg dia bg kt YM akuh. Mmg aku time tu xdak idea langsung sapa la makhluk Allah ni. Puas dia cuba ingtkan aku. Sumpah aku x ingt sepatah haram pon sapa dia neh. Then aku decide nk on Skype, aku suh dia jmpa aku kt sana. Huhu.. xmo ah YM2 nih. Webcam sokmo sangkut. Benciii!!

So, bila da jmpa kt Skype, aku still x igt dia even aku rasa webcam kt Skype tu da ckup terang dah. ( aku ske skype cz xpyh susah2 nk taip, blh ckp direct tanpa gangguan). Sampai laa satu ketika, dia tunjuk kad pelajar dia n aku tengok nama kt ctu. Oraaiittt! Aku kenal... huhu. Pnyelaa payah. Yela, manusia kn sentiasa berubah. Kalo xbanyak pon sket aje. So, kebetulan pulak aku ni bru pas ilang syg org yg dipanggil BF. Jadi mmg perasaan minat tu automatik ditukar kepada sayang. Lam bpe jam aku Skype dgn dia tu, sumpah aku cakap aku betul2 jatuh hati n aku xmalu cakap yg aku sayang sgt2 kt dia.

Tapi time tu xberani nk cakap ape2 lagi cz bru jmpa kn. So, kteorg set another day utk meet once again kat Skype. Harinya adalah semalam. B4 dis dia bz exam. Aku pon xmau arr kaco dia stdy cz mmg nmpk dia ni sgt2 komited lam apa yg dia buat. So mlm td dah jmpa kt skype, dah webcam segala, dah gelak2 segala, dah bagi tips itu ini segala, siap masuk bab2 kesihatan lagi.. macam2 arrh cte. Aku pon malas nk tggu lama, aku pon tnya laa dia ni bila nk ada awek? Dia gtau kalo blh xmau arr ada awek lagi cz nk blaja dlu. ( cm pelik sket kn cz salu dak2 pmpuan je bg jwpn gini ) huhuhu.

Aku dgn x bertangguhnya lagi aku cakap laa kt dia ” sy suka dengan awk, awak suka saya x?” maybe soklan tu cepat sgt kot aku cakap tp apa blh buat, aku mmg betul2 kna cari sorg stedy pkwe skg neh. Cz nnt aku dah keje ntah bila lak masa aku nk ngular, nk usha2 pkwe. FB n blog ni pon ntah aku bukak ke x nnt. So mmg soklan aku tuh direct aje. Xada bengkok2 sana sini. Dia pon aku tgk cm tekejut je dgn soklan tuh. Aku pon cakap laa jugak, if xmau xpelaa. Aku ada sorg lagi yg ngah menunggu jawapan aku utk jadi awek dia. Aku tny dia betul2, nk ke x kt aku?? (nmpk sgt desperate kn? Tp apa blh buat cz aku mmg syg dia giler2!!) So, jawapan dia mmg buat aku patah hati. Huhuhu... Kata dia,dia suka jugak kt aku cuma dia nk habiskan study dia. Kalo blh ngah2 stdy ni xmo laa ada anasir2 luar cm awek ke kaco time dia stdy. Aku pon bru tau yg dia ni x minat bab2 mesej n call2 org neh rupenya. ( pdnlaa di syp je dgn aku dlu ). Dia kata dia xmo jadi cm member dia yg frust menonggeng n tertonggeng2 if gado dgn awek dia.

Hurmmm... dia da cakap gtu, aku xleh cakap ape lagi laa. Tp at da same time air mata aku da rasa cm nk kuar. Smpai satu saat tu pas aku pos status aku kt FB, aku da start nangis. Betul2 dpn webcam, depan dia. Dia tny gak aku asal aku nangis. Aku mls nk jawab n bila dia baca aku pnye status tu bru dia tau asal aku nangis. Dan ada satu bnda lagi yg buat aku nangis giler2 malam td bila dia pos status kt FB dia mcm nih :

sedih bila melihat si dia sedih.. ~ apakan daya, minta maaf, keluargaku menharapkanku.. minta maaf...


Aku dah xterkata ape2 lagi. Xpela, aku cakap dgn dia. Lau ada jodoh adala. Dia suh aku tggu lagi 2 thn. Hurmm.. aku kata kt dia aku xdpt janji. Aturan ALLAH, sapa yg tau kn. So, aku rasa buat masa ni its better that aku jauhkan diri aku dari dia. For sure la nk mengubat hati yg lara ni. N aku pon xmo kasi dia stress. Org ngah stdy ni stress dia lain macam sket. Aku pon paham cz aku pon student gak dlu. So, buat masa ni aku rasa aku kawan2 je laa kot dgn sesapa yg dtg lam hidup aku. Satu prob aku, aku cepat jatuh sayang kt org. Haii xtau la pekena dgn aku neh. Agak2 de x ubat utk org cm aku neh???

p/s : Hnya ALLAH saje yg tahu sapa jodohku n siapa saje, aku terima dgn redha.  pada dia yg aku maksudkan, sy xberani nk janji, tapi saya akan usaha =)

0 comments:

Post a Comment