BLOG HEADER

BLOG HEADER

Sunday 8 January 2012

KENANGAN : 1 Penghormatan... =)

Assalamualaikum…

Hari ni tetibe je naik satu idea utk entri kali neh. Idea tu dtg mencurah2 ke ladang gandum time aku dgr ceramah amali kt skolah memandu pagi tadi. Bila balik rumah, lpe nk jot down the idea. Bila aku ngadap lappy neh, slow2 idea tu dtg kt aku balik. Alhamdulillah, masih lagi baik ingatan diri ini biarpon sudah agak berkurun ( berkurun ke? ) x mengadap buku. Huhuhu...

Masuk hari ni hampir 3 mggu berada di rumah. Masih lagi berhoneymoon kata org. Huhu.. biarpon da ramai kwn2 aku yg da start submit resume and ada tu dah keje dah pon tapi aku masih lagi blm buat ape2 utk further aku pnye life. Buat masa ni, aku duk umah jadi tukang masak merangkap `maid` mak aku. Then aku nk hbskan dlu blaja kete aku, nnt dah keje ntah bila laa plak kn nk amek. So, better settle awal2. kan?

Tapi, bila dah lama2 kat rumah ni, almaklumla, 3 thn kt tmpt org, 3 thn yg aku rasa sgt2 happening, 3 thn yg aku sgt2 sayang, so perasaan tu da rasa lain sket arr. Huhu.. kalo dlu, bab mkn mmg terumbang ambing laa.. mmg x ikut langsung piramid makanan tuh. Taramm je sume bnda. Yg baik ke yg xbaik utk kesihatan ke, sume sumbat. Nak2 time nk exam, ermm mmg naik badan. Kalo kt rumah ni, aku masak, aku makan. Pastu xkemana2, duk aje mengeram kt umah. Lagi laa naik bdn aku. Huhuhu

Then bila kt rumah ni, kebebasan tuh limited sket laa. Kalo dlu blh kuar g bdr, g ECM, Megamall ke, tgk wayang, karoke, g mkn2 kat TC, & last but not least, makan McD & Pizza Hut!!! Sumpah aku rindu nk buat mcm tu. Kt tmpat aku neh, ada gak bnda2 cmtuh. Wayang pon dah nk bukak, bowling pon sama. Tp.... JAUHHHHHHH!! Alangkah bgusnya kalo aku masih ada lagi keberanian nk naik bas. Huaaaa...

Tapi, lam byk2 bnda yg aku rindu, of coz la aku paling rindu kt kwn2 aku. Masing2 pon da jrg jmpa, kontek pon xberapa cz dorg pon ada yg da start keje. Nsb baik laa gak ada FB. Kalo x, mmg ntah kemana laa kteorg. So, aku lau xada keje sgt kt umah, gambar2 lama yg ada kt lam laptop aku tu laa yg aku duk hadap. Tu je laa bhn lepas rindu kt dorg. Kdg2 duk tgk video member2, gelak sorg2. huhu.. mcm2 kenangan.

Satu je aku nk ckp kt kwn2 aku yg kt luar sana, aku hny mampu ucapkan syukur & terima kasih pada ALLAH sebab bg aku peluang knl dgn korg2 sume walopon dlm masa yg agak singkat. jauh d sudut hati aku, aku hrp friendship ni kekal sampai bila2. Insyaallah, ada umur n ada jodoh, kte jmpa lagi ok!!

Salam sayang, Nur Amalina Azman. =)


*ni sume member2 yg aku syg. dpt nk letak sume. mana yg ada je.. =)






















0 comments:

Post a Comment