BLOG HEADER

BLOG HEADER

Monday 9 September 2013

My Life With HERBALIFE

ASSALAMUALAIKUM

Sejak2 duk dalam wad ni kulit habis kering2. then asyik dehydrated je. yela, duk lam ekond bukannya makin segar, makin sejuk adooo. Tiap2 hari 16 drjh celcius je. mmg betul2 kuarantin wad ni. actually bkn nk ckp sal duk lam wad ke sejuk ke hape ke,. mcm tajuk entry kt atas tuu, nk cte sal HERBALIFE. Aku bru kenal HERBALIFE ni bru 3-4 bulan cmtu la. Cousin aku yg kenalkan. so mula2 amek herbalife ni sbb aku nk turunkan berat badan. kalo yg knl aku mesti tertanya-tanya knp la Amalina ni duk nk kurus ja. elok dah bdn tu. itu dari mata kasar org. aku yg menanggung ni ada sebab knp aku nk turun berat badan.

Bagi org yg ada berat ideal dgn tinggi aku rasa xde probs kot dlm hidup seharian. tapi bagi org macam aku, agak sakit jugak bila dalam sehari kaki aku asyik cramp aje. disebabkan aku keje lam ekond jugak so cramp aku bertambah2 sakit. masa aku grad dari kolej, berat aku 50kg. agak berat sbnrnya utk org yg hny mmpunyai ketinggian 145 cm mcm aku. aku asek terbayang aku jln cam Doremon. trkedek2 bwk badan berat aku. natijahnya, org kt luar sana salu comfort aku dgn kata2 `xpayahla diet, xgemok pon` n sewaktu dgnnya. tapi laim kisah dgn mak aku. mak cakap, `awak dari muda jaga la badan. ni baru umo 20 tapi dah sakit sana sini`. 
So masa aku masuk keje berat aku naik sikit masa tu. tp kdg2 dia turun gak. pastu dia naik dgn cepatnya. jd aku xpuas hati even aku dah usaha kawal pemakanan aku. mungkin cara aku salah kot dlm berdiet. aku juz mkn biskut cicah milo je pagi hari, pastu mngunyah ntah hape2 sblm lunch dgn harapan perut aku blh kyg. tp sudahnya bila lunch aku akan makan mcm org xpenah makan. dinner pon mcm tu gak. akdg2 terdetik dlm hati smpai bila aku nk mkn mcm ni. gaji aku habis kat makan je tau. 
dah nama pon keje kt klinik kan, so salu la tgk org amek ubt cholestrol la, ubat hypertension la, diabetes la. every month kena makan sebijik sehari. lau yg Diabetes tu, amek Glucophage yg besor tu smpai 2 bji sehari. ish, aku nk telan panadol 500mg 2 bji tds pon aku xsggup tau. so satu hari, tergerak hati nk buat full blood test. aku amek yg skali dgn cancer sbb family ada history cancer. actually aku risau yg tang kanser tu je sebenarnya. skali result kuar, terbuntang jap mata aku tgk result kt part LIPID. LDL Cholestrol aku even bkn dlm paras bhy, tp doc ckp utk org yg mcm awk ni dah kira tahap kena berhati2. aku terkedu jap kt ctu. lain yang aku risau lain yg aku dapat. haih. aku ngadu gak kt doktor yg kaki aku salu sakit n bgkak kt buku lali. aku risau ada gout je. tp uric acid normal xde probs. doktor ckp, kemungkinan aku byk sgt LEMAK, then kaki aku kecik n disebabkan badan aku yg berat, badan aku bagi pressure kt kaki. *HYPERLIPIDAEMIA @ tinggi kolestrol juga boleh mengakibatkan GOUT. SO beware !*
so start dri ctu aku amek produk herbalife ni. first month aku amek, aku amek bnda ni nama dia Formula 1 SHAKE. haaa cam nama prlumbaan kete kn. ni bnda dia kalo korang nak tau.





Dia ada 5 perisa. mula2 aku amek yg CAPPUCCINO, yg seterusnya aku amek DUTCH CHOCOLATE, n last week aku amek VANILLA. sgt best sbb aku blh blender dgn ape je yg aku nk. so byk rasa blh dpt. xnk blend pon blh. sama2 sedap. bulan pertama aku minum, aku turun xbyk lam sekilo je. sbbnya aku culas minum air. huhu. bnda ni kena byk minum air putih baru dia jalan. so dari berat aku dlu 50kg lbh, alhamdulillah last aku timbang 46kg, sbb baru2 ni je la semangat nk lose weight. yuhhuuuu. even xbyk turun tp aku hepi sgt2 sbb berat aku still TURUN jugak. so skrg nga fokus utk turunkan lagi n still kumpul duit utk beli bnda2 lain. actually bila kte nk turunkan berat, sepatutnya kena minum dgn bnda yg len mcm TEA MIX (detoxification), FORMULA 3 ( shaping; xmo bagi geleber sume2 lemak), n 1 ag Aloe (clearkan usus dri bnda2 yg xsepatutnya disimpan). ni rupanye sume bnda tu so korang blh baca la ape bndanya. 




So skrg ni aku nga kumpul2 duit utk beli lagi stok product sebab aku dah jd distributor HERBALIFE !! huhuhuhu. one more thing, produk HERBALIFE ni bukan saja utk LOSE WEIGHT. if sesapa yg nak GAIN WEIGHT pon blh jgk. sbb HERBALIFE ni bukan ubat. hanya nutrisi penting utk gantikan apa yg xckup dlm bdn kte. 
So jenuh da duk bebel pasal HERBALIFE ni, pada sesapa yg berminat leh la contact aku kt FB ni, sila pm oke, https://www.facebook.com/alin.amalina.7, xpon leh drop comment kt cni nnt i hit u back. hehehehe. so tats all for today. hopefully phm, if xphm sila tanya2. jgn duk syp n buat andaian sendiri oke. sgt x bgus. =) sekian. 

0 comments:

Post a Comment