BLOG HEADER

BLOG HEADER

Wednesday 25 September 2013

My Love, Harry Potter. ngeh3

ASSALAMUALAIKUM

Hari ni nk share sikit sal hobi aku. semua org ada hobi kn? Masa kecik2 dlu kalo org tny hobi ape paling2 standard jawab baca buku. budak2 zaman skrg ntah ape la kot jwpnnye. mcm2 dah zaman skrg ni xtau dahkategori ape nk letak hobi tu. so nk dijadikan cte aku mmg ulat buku. aku baca any types of books tp yg paling aku minat novel fiksyen. hehehe.

Lam byk2 novel yg aku ada, aku paling sayang 1 cte ni, Harry Potter. disebabkan aku ada dua2 bahasa English n Melayu, so total novel Harry Potter saja dh 14 buah novel ! huaaa aku simpan leklok lam almari aku especially yg B.I pnye. mhl wooo nk bli. dh la kulit keras. sesetengah org xsuke bc English novel tp disebabkan novel English Harry Potter ni laa aku phm English dgn sendirinya. huhuhu. dh hbs baca English pnye, aku bc lak BM pnye. so kisahnya yg BM pny rajin laa aku bwk ulang alik baca. ntah bpe kali khatam ntah aku pon xtau.

Disebabkan novel ni famous, so dia diadaptasikan ke filem. filem dia pon aku giler meyh ! huhu. aku terjerat cte Harry Potter ni since skolah rendah lagi. aku pnjam cd tu kat member. so dari ctu la aku knl pelakon2 dia. aku xde la obses n taksub sgt kt dorang cuma aku suke tgk dorang berlakon. sbnrnya aku lebih pada jln cerita dlm novel, sbb dia padat n lengkap, xde trgantung sana sini n xde ubah sana sini. bila dia jadi filem ofcos laa director nk jimatkan masa n kos tu yg cte jd pendek n sekerat je, xsama cam lam buku. tp dlm kes Harry Potter even ada certain edition yg xsama dgn filem, cte dia sume best ! mcm real je semua bnda tu. hahahaha.

Joanne K. Rowling adalah penulis novel ni. cte Harry Potter ni tercipta jap je lam kepala dia masa dia naik keteapi King Cross dri Manchester ke London. so blh bygkan x betapa bgusnya dia cipta satu skrip yg jadi fenomena kt dunia hny dlm masa yg singkat je. so smpai skrg aku still menghayati lagi cte Harry Potter ni even ketujuh2 filem dah tamat. aku rindu giler adrenalin keterujaan tu tiap kali cte baru dia keluar. tp ape leh buat kan, Voldemort dah mati n Harry Potter dh beranak pinak. hehehe.

so kt bwh ni aku letak laa sikit siapa Harry Potter n kwn2 dia dan buku2 dia. In short, aku mmg kaki fiksyen. selain Harry Potter aku layan gak fiksyen len mcm Percy Jackson. huhu. so meh tgk cni meh buku2 n cast Harry Potter. =)



ni ketujuh2 buku dia. ada 1 lagi edisi yg kulit hitam tulisan emas, yg tu mhl giler woo




 ni masa dorang kecik. 1) Harry Potter, 2) Ronald Weasley 3) Hermione Granger




ni dah beso. nsem n cantik2 belaka. huhu


ni watak antagonist, Draco Malfoy


So thats all nk cte sal hobi aku n novel yg aku syg. skrg ni ngah ulang baca yg ketujuh pny. novel Harry Potter ni tebal2. so aku amek masa 3 hari utk hbskan satu novel. lau takat novel kecik2 cam novel cinta tu 3 jam or sehari dah settle. huhu. Happy reading !! =)

0 comments:

Post a Comment